foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Найбільшу потужність мотор-колесо розвиває під час розгону, в момент прискорення потужність в двічі більша за номінальну, а також на максимальній швидкості потужність близька до максимальної. При підйомі в гору на високій швидкості, або на максимально можливій, двигун також споживає максимальну потужність і в даному випадку значний вплив має повна вага електровелосипеда та велосипедиста. Перелічені фактори є найбільш суттєвими і вони в першу чергу визначаються манерою їзди, якщо їхати лише за допомогою ручки акселератора, постійно розганятися з великим прискоренням (агресивна манера), багато й різко гальмувати і знову розганятися, замість того щоб вираховувати дорожню обстановку, витискати на повну при їзді в гору, то заряду вистачить на дуже малу дистанцію.

Швидкість руху є також одним з найважливіших факторів витрати енергії. На швидкості до 30 км/год опір повітря майже не впливає на витрату заряду, на швидкості 35 км/год на опір повітря витрачається вже орієнтовно стільки ж енергії, або навіть трохи більше ніж на усе інше. Для підтримання швидкості електровелосипеда 40-42 км/год необхідно 700-800Вт потужності, 45-47 км/год потребує більше 900 Вт. Такі дані відповідають аеродинаміці пересічного МТБ (кантрійного) велосипеда, які, в основному, переобладнують під електро. На велосипедах з покращеною аеродинамікою, шосейною посадкою можна досягти більшої швидкості, при чому спортсмени це роблять без двигуна. Отже щоб проїхати максимально далі, треба їхати зі швидкістю до 30 км/год, при цьому ефективність саме редукторного двигуна буде вищою.

Ще одним фактором, що збільшує енергозатрати є вітер, причому навіть боковий, тому у вітряну погоду максимальний пробіг на одному заряді буде знижуватися. Також важливо по чому їхати, найбільш економно – по рівному асфальту, вибоїни на дорозі, ґрунтове покриття, пісок, лісові стежки підвищують енерговитрати. Від температури залежить енергоємність батареї, в холодну погоду енергоємність знижується, різниця між значеннями при +20 і -10ºС може досягати 25%. Навіть якість покришок і тиск в колесах впливатимуть на енерговитрати, але на фоні вищезазначених факторів, цей вплив буде не значний, зважати на нього варто хіба що при встановленні рекордів.