foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Які переваги мають мотори з прямим приводом та з редуктором?

Редукторні мотори мають зубчасту передачу планетарного типу, яка передає оберти електричного двигуна на колесо з певним коефіцієнтом редукції (зазвичай 1/5). Така передача значно збільшує крутний момент колеса, особливо це відчутно на низьких обертах. На сьогоднішній день всі мотор-колеса низької потужності, 350 Вт і нижче, випускаються редукторними, тому, якщо Ви хочете собі легкий недорогий комплект, то питання редукторний двигун чи ні, перед Вами не стоятиме. Використання планетарної передачі виявилося оптимальним для електровелосипедів низької потужності.

Мотор-колеса середньої потужності 500 – 1000 Вт бувають і з прямим приводом, і з редуктором. Порівнявши два типи моторів однакової потужності, окрім різної динаміки набору швидкості, є кілька особливостей, які слід взяти до уваги:

 
  • Щодо динаміки набору швидкості, думаю і так все більш-менш зрозуміло – редукторне мотор-колесо має більше прискорення на старті, але після 35 км/год прискорення у прямопривідного вище.
  • Колесо з редуктором впевненіше витягатиме велосипед на гору, особливо з важким вантажем.
  • Редукторний порівняно з прямим приводом значно легший і менший за розмірами, але часто дорожчий.
  • Редукторні – не здатні до рекуперації, вмонтована тріскачка запобігає передачі обертання електродвигуна від колеса. З цієї ж причини відсутній задній хід.
  • Зубчаста  передачав редукторному моторі зношується, час від часу необхідно замінювати шестерні.
  • Витрати електроенергії на швидкості до 30 км/год у редукторного типу нижчі, тому, щоб проїхати далі на однаковому заряді, треба нешвидко їхати і мати редуктор. На швидкості вище 30 км/год опір повітря значно підвищує енергозатрати для моторів будь якого типу.
  • Я не бачив моторів редукторного типу потужністю вище 500 Вт, для встановлення на передню вісь. Та й на задню вісь встановлювати такий мотор бажано з підсилювачем дропаутів, основна перевага – високий крутний момент – повністю відображається на кріпленні осі мотора.

Мотор-коліс високої потужності, більше 1000 Вт редукторного типу, я, чесно кажучи, не бачив ні в Україні, ні на китайських сайтах. Така потужність створює достатньо високий крутний момент як на старті, так і на середній швидкості та редуктора не потребує.

Отже, виходячи з усього, який тип мотору обрати для Вашого єлектровелосипеда?

Редукторне мотор-колесо середньої потужності краще всього взяти якщо:

  • Ви збираєтеся більше кататися на природі, в лісі, по бездоріжжю, а не по асфальту у місті. В таких умовах розганятися швидше 30 км/год – справжній екстрим, а на 40 км/год в лісі й шию звернути недовго, натомість чудова тяга на піщаному ґрунті зайвою зовсім не буде.
  • Перевозити важкий вантаж, або важкого велосипедиста (120 кг чи більше).
  • Ви збираєтеся кататися в горах.
  • Якщо Ви хочете зробити собі електро-фетбайк (Fatbike), то редукторний тип саме для Вас. На сьогоднішній день спеціальні мотори для велосипедів з широкими колесами усі редукторні.
  • Для поїздок на далекі відстані, я також би порадив саме редукторне мотор-колесо, хоча ємність батареї відіграє основну роль для дальності.

Знаючи, для чого Вам потрібен електровелосипед, вирішити, редукторний чи безредукторний тип обрати, достатньо просто, на моє переконання.