foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Вже багато статей є на цю тему, я напишу ще своє бачення цього питання.

По-перше, однозначної відповіді на це питання бути не може, оскільки, якби кращим був передній чи задній привід електровелосипеда, то не було би вибору, продавався б тільки один варіант, що й спостерігається в потужних моторах від 1000 Вт. Менш потужні мотори випускаються як передні так і задні, отже кожен з варіантів має свої переваги.

Що ж за переваги в переднього та заднього мотор-колеса? Чому потужні мотори лише для заднього приводу?

Потужне мотор-колесо 1000 Вт і більше з великою імовірністю пошкодить передню вилку велосипеда. Можна поламати дропаут, який не втримає вісь мотор-колеса під час різкого старту, навіть із підсилювачем дропауту. Можна розбити саму вилку занадто сильною віддачою важкого колеса з мотором, до того ж ця віддача піде і в руки самого велосипедиста і ніякий амортизатор не погасить удар семикілограмового мотора. Саме через це потужні мотори встановлюють лише в заднє колесо.

зображення мотор зпереду

Мотор-колеса середньої потужності 500 Вт можуть бути виконані як для передньої, так і для задньої осі велосипеда. До переваг передньопривідних мотор-коліс слід віднести:

  • Простоту встановлення навіть для людей, що не займаються обслуговуванням і тим паче ремонтом своїх велосипедів.
  • Покращена керованість електровелосипеда особливо на високій швидкості.
  • Повнопривідність велосипеда, якщо також крутити педалі, допомагає рухатись по піску або іншому бездоріжжю. Такого немає навіть у мотоциклів, фактично повнопривідний велосипед – новий вид транспорту.

Недоліки в переднього приводу також є:

  • «Важкий руль» - якщо колесо 500 Вт прямопривідне, то воно важить більше 3,5 кг, що стає дуже відчутним на поганій дорозі або на ґрунтовій посипаній гравієм. Віддача відчувається, руки швидко втомлюються, комфорт їзди значно втрачається. Для легших мотор-коліс, наприклад редукторного 350 Вт, дискомфорт значно знижується, а ефект повного приводу залишається.
  • Вигрібання ґрунту – тиск на передне колесо значно нижчий ніж на заднє, відповідно й зчеплення з дорогою менше. Можна довго гребти пісок з під переднього колеса при цьому майже не рухаючись. До того ж цей пісок летить на велосипедиста та на ланцюг, після такого пісочного душу необхідно робити ТО хоча б ланцюгової передачі.
зображення електровелосипед задньопривідний

Мотор в задньому колесі є більш звичним для електровелосипедів. Майже не відчутно змінює баланс маси велосипеда та його керованість. Встановлення заднього мотор-колеса не набагато складніше, а якщо купувати електронабір разом із встановленням, то й взагалі проблем не буде. Треба зазначити кілька обмежень:

  • На задню вісь разом з мотором не поміститься більше 8-ми передач. Для переобладнання краще підходять не дорогі велосипеди з товстими (не полегшеними) дропаутами та 7-8 зірками на задній втулці.
  • Навантаження акумуляторами, особливо свинцевими SLA AGM, на багажник значно погіршить керованість задньопривідного електровелосипеда, на високій швидкості зад буде носити із сторони в сторону. Якщо збираєтесь купувати свинцеві акумулятори, беріть передній привід.

Для малопотужних моторів 350 Вт і нижче особливої різниці немає, передній привід чи задній, а для легкої поїздки містом чи лісової прогулянки цієї потужності абсолютно достатньо.